Roma i Barreda s’enduen la ‘nova’ Baja

Dos dels nostres millors pilots han acabat aixecant el trofeu de guanyadors de la Baja Aragón, que aquest any ha celebrat les trenta edicions canviant de lloc i transformant també el que hom entenía per la ‘Baja’ de totes les ‘Baja’…

2007BarredaAixí és. No ha estat una Baja desèrtica, una Baja als temibles ‘Monegros’, sino una baja més agraïda en qüestió de temperatura ambient i sense aquella velocitat endimoniada que feia posar els pèls de punta. El recorregut ha estat ben acceptat pels participants, havent-hi tot tipus de terreny. Els més espectaculars, potser, els creuaments de rius que, després de les pluges de dies enrere, anaven força crescuts.

Precisament, la travessa d’un riu va provocar un xic de desconcert la primera part de l’última jornada. Tant Joan Barreda (Speedbrain-Honda), com Jordi Viladoms (Gas Gas), van caure al riu i van haver de tombar les motos per treure l’aigua que els hi havia entrat al motor. Un dels pilots següents en passar per aquella trampa, en Marc Guasch (Gas Gas), va ser advertit pel seu company d’equip i va poder evitar perdre un temps preciós, com el que va deixar a la llera del rierol el pilot d’Igualada.

En Guasch, allà, va recuperar dues posicions, i de sortir quart, va posar-se segon, ja que en José Manuel Pellicer (Suzuki) s’havia agafat el dia com l’ocasió per recuperar… fins que es va quedar a uns kilòmetres de l’arribada del primer tram de la última jornada. Un altre dels qui estaven lluitant pel podi, fent una gran Baja en el seu debut va ser el pilot gironí Dani Oliveras (Gas Gas). El de Vilablareix va patir una forta caiguda i va xafar la part del darrera de la seva Gas Gas. Tot i això, va acabar el tram i va demanar a l’equip d’arreglar la moto per afrontar l’última especial, on també va realitzar un excel.lent temps. Llàstima de caiguda!

Però com dèiem, en aquesta última especial, en Barreda ja s’havia tornat a posar al capdavant de la classificació, volant amb la seva Honda, seguit de Guasch i Viladoms (així va acabar el podi). Per darrera, el pilot aragonès Andrés Bernadaus (KTM) i l’Oriol Escalé (Husqvarna), en cinquena posició. Molt bona classificació pel de Manlleu. I també el seu germà bessó, Gilbert, acabant en la desena plaça scratch (primer i segon en Júnior).

Cal esmentar també el resultat de David Batalla (Gas Gas), 20è a la general i la Rosa Romero, 24ena scratch i segona fèmina, rere la dona de Peterhansel, l’alemanya Andrea Mayer.

9993En cotxes, ‘Mr. Dakar’ no va poder repetir triomf a la Baja Aragón. Des del primer moment, Nani Roma (Mini) va comandar la classificació i no la va deixar fins creuar l’arribada com a guanyador d’aquesta trentena edició. El francès va posar-li més fàcil al pilot osonenc a la primera jornada, on va trencar el fre de darrera del seu Mini i va perdre molt de temps, però realment, en aquesta Baja, en Nani va ser superior a tots els seus rivals, principalment, els companys de Mini, ja que l’estructura alemanya va venir amb gairebé tots els oficials de la marca: Peter, Nani, l’argentí Orlando Terranova, el polonès Krysztof Holowczyc, l’alemany Stephan Schott i el també l’argentí Adrián Yacopini. Només  hi faltaven el rus Novitsky, el xilè Garafulic i l’uruguaià Rempel per tenir tota l’estructura al 100% X-Raid a la Baja. Quatre dels Mini van ocupar les quatre primeres posicions.

Com a alternativa a la victòria hi havia el buggy de Jean-Louis Schlesser, tot i que per les característiques d’aquesta ‘nova’ Baja el seu vehicle no s’adeqüava tant com els cotxes alemanys al traçat i va classificar-se per darrera el Toyota de l’equip Overdrive que pilotava el veneçolà Nunzio Coffaro.

Del costat dels pilots de parla catalana, apart del guanyador Nani Roma, destaquem la bona feina del copilot de l’Ametlla del Vallès, Xavi Blanco, que va ajudar a que el Toyota T2 de Hinojo acabés en 13è lloc ‘scratch’ al final de les tres jornades.

Havia començat bé, com tantes vegades, en Jordi Gaig (Toyota), però com tants d’altres va acabar abans d’hora després de ser tercer millor espanyol el primer dia. Problemes amb el vehicle també van patir Josep M. Servià (Toyota), Rafa Ciscar (Isuzu) i Francesc Térmens (Toyota), a més del debutant Santi Navarro (Mitsubishi), que feia equip amb el periodista Enric Oller.

Al Trofeo Aragón, on hi participaven els buggis, l’únic dels que va poder acabar els dos dies –com a mínim, oficialment- fou Isidre Esteve (Polaris). El d’Oliana fa un pas endavant recuperant punts al campionat d’Espanya TT.