Marc Coma i Jordi Viladoms doblet històric

 1901Marc Amb 204 vehicles en la línia de meta final (78 motos, 15 *quads, 61 cotxes i 50 camions), és a dir, el 47% dels pilots i equips que van prendre la sortida a Rosario, el Dakar més selectiu dels disputats fins avui a Sud-amèrica ens deixa un regust marcadament català. La presència de Marc Coma i Jordi Viladoms a la part alta de la classificació de motos i de Nani Roma en cotxes, deu anys després del seu darrer triomf sobre dues rodes, representa un ple al quinze de l’escola catalana en l’edició 2014. Per darrere dels dos pilots de KTM, el francès Olivier Pain completa el podi després de mantenir el tipus durant l’última etapa davant les envestides del seu líder Cyril Despres.

1901ViliL’any passat, KTM va obtenir un doblet espectacular amb Cyril Despres i el seu motxiler Ruben Faria. En aquesta edició, Marc Coma ha complert amb el mateix sentit de la companyia en adjudicar-se la seva quarta victòria en el Dakar per davant del seu fidel escuder Jordi Viladoms, que ja el va acompanyar en els seus èxits de 2006 i 2009. Des de 2011, any de la seva, fins ara, última victòria, el mètode Coma, basat a treure una distància brutal als seus rivals en una única especial, no ha presentat grans canvis. Aquest any va ocórrer en el quart dia de carrera, durant la segona part de l’etapa marató fins a Chilecito: aquí va ser on el pilot català va assestar un cop definitiu per arrabassar-li la primera posició a Joan Barreda, mentre Cyril Despres deixava escapar una part de les seves opcions de victòria per culpa d’uns problemes elèctrics. Joan Barreda va aguantar a les primeres posicions fins que una caiguda va deixar la Honda molt tocada i es va caure fins a la setena posició.

1901LaiaLaia Sanz completa les bones posicions catalanes en la classificació en ocupar la 16ª plaça de la general, una de les millors actuacions femenines en tota la història del Dakar, solament per darrere de Christine Martin (10ª en 1981), Nicole Maitrot (14ª en 1982) i Véronique Anquetil (15ª en 1984).

Joan Pedrero va tenir problemes amb la Sherco però el de Canet de Mar va guanyar una etapa i si els tècnics de la casa francésa fan la moto més fiable serà un rival a tenir molt en compte el proper Dakar. Va acabar el 21

Pel que fa a Gas Gas, Marc Guash ha tornat a ser el millor de la marca catalana. Dani Oliveras va acabar 36 en el seu primer Dakar, es veu que el trial és una bona escola. Qui no va tenir gaire sort va esser Gerard Farres, que va dir adéu al Dakar desprès de què la seva Gas Gas acabes cremada.